טעינה בבתים משותפים

הפתרון הכי יעיל, חסכוני ובטוח
הבעיה
תקלות חשמל ופגיעה באיכות החיים של הדיירים.
הפתרון
ניהול חכם של צריכת האנרגיה בבניין תוך מתן מענה פשוט ויעיל לדיירים.

או יותר נכון, כמה פתרונות

אנו מתאימים את הפתרונות לבניינים משותפים בהתאם לפרמטריים הייחודים של כל בניין מגורים:
ותק, סטנדרט בנייה, סביבה, מקורות חשמל, מספר הדיירים, דרישות ייחודיות ועוד.

אז איך זה עובד בפועל?

01
בניית מפת אנרגיה

המהנדסים שלנו אוספים את כל המידע הרלוונטי – מספר הרכבים החשמליים בבניין, מקורות האנרגיה, תוכניות עתידיות ועוד. בהסתמך על נתונים אלה נבנית מפת צריכת אנרגיה שתתאים לעומסים הצפויים.

02
תוכנית הקמת התשתית

על בסיס המידע שנאסף אנו בונים תוכנית המפרטת את קווי פרישת האנרגיה ממקור האנרגיה הציבורי אל מקומות החנייה הפרטיים.

03
קבלת הסכמה מרוב בעלי הדירות

נציגי SYNC מנגישים את המידע לכלל הדיירים בצורה מקצועית וברורה, ומציגים את היתרונות הרבים של המערכת, מה שמבטיח סיכויי הצלחה גבוהים בקבלת הסכמה גורפת.

04
הקמת תשתית הטעינה

לאחר קבלת האישור, ועל בסיס הנתונים והתוכניות, מוקמות עמדות הטעינה בחניון הבניין. עכשיו אפשר להטעין – ולצאת לדרך!

שירות חוצה גבולות

תיאום פגישות יזומות עם דיירים, נציגויות וועדים יזומות עם צוות SYNC
הכנת הצעות מחיר והנגשה בהתאם לדרישות
שירות טכנאי מוסמך תוך 24 שעות
בדיקה והפעלה של המערכות על ידי מהנדסים
בקרה וניטור - טיפול בתקלות מרחוק

המוצרים שלנו

עמדת טעינה
AC
יצרן / סדרה
ABB Terra
AC Wallbox
הספק (תלת)
22kw
זרם
32A

כבל טעינה
מובנה באורך 5 מ׳ עם תקע Type 2.

חיבוריות
Wifi, Bluetooth, Lan

כבל טעינה
BALS
יצרן / סדרה
Bals E-Mobility
E-332151-050B
הספק (תלת פאזי)
22kw
זרם
32A

כבל טעינה
מובנה באורך 5 מ׳ עם תקע Type 2.

עמודון
ABB
יצרן / סדרה
ABB Tac
Single / Double
מידות
1400mm
300x200 Profile
משקל עצמי
9KG

חומר
אלומיניום

גוון
אפור מטאלי

אפשרויות
עמדה בודדת, שתי עמדות גב אל גב

מורידים את האפליקציה שלנו ונהנים משליטה מלאה

שאלות ותשובות

האם הבניין שבו אני מתגורר, חייב להגדיל את חיבור החשמל הציבורי שלו, על מנת להטעין רכבים חשמליים של דיירים?

כפי שציינו במאמרנו מקורות ייצור אנרגיה ובמערכת ניהול אנרגיה באתר זה, אזי התשובה היא לא, לפחות לא בשלבים המוקדמים של הקמת מערכת טעינה חשמלית, מעודד? גם אנחנו חושבים.
לא חייבים להגדיל את חיבור החשמל על מנת לספק חשמל לרכבים חשמליים במקרים בהם מקור האנרגיה של הבניין הוא דל, לחלופין קיימים משאבים אנרגטיים רבים שצורכים חשמל (שער חשמלי, בריכת שחייה וכדו) ניתן לשלב מספר פתרונות:
– מקורות ייצור אנרגיה נוספים מערכת סולארית, המפיקה חשמל באמצעות קולטני שמש, סוללה לאגירת חשמל, הנטענת מתשתית החשמל במצבי רגיעה ופורקת את החשמל במצבי עומס.
– מערכת ניהול האנרגיה מבית SYNC, מנתבת את מקורות האנרגיה של עמדות הטעינה על פי צריכת החשמל בזמני עומס ורגיעה באמצעות המערכת מסייעת לוועדי הבניין ולדיירים לצרוך חשמל באופן אופטימלי, עם מינימום תקלות והכי חשוב חוסכת עשרות אלפי שקלים, בהגדלת חיבור החשמל לטובת טעינת רכבים.

הקמת מערכת טעינה ותשתית טעינה, כרוכה בהפעלת משאבים רבים מצד ספקי הטעינה ובהקצאת זמן וקשב לניהול התהליך על ידי נציגי הוועד, לשם בחירת ספק הטעינה המתאים
כיום תהליך התקשרות מקיף, יכל להגיע עד 6 חודשים מיום התחלתו הכולל סקר חשמלי, דיון על הצת המחיר, הסכם משפטי ועוד וכן תשומות שספק הטעינה מחויב להשקיע טרם כניסה לביצוע, לכן חשוב להתארגן ולתכנן בהתאם, לאור מציאות חדירת הרכב החשמלי שהכפילה עצמה בשנה האחרונה. בנוסף, מגוון סיבות נוספות כגון: תכנון וארגון יסודי מצד וועד הבית, למנוע מצב שכל דייר מתחבר שלא לפי הנהלים שהגדירה הנציגות, לצד נוחות והצורך ברכישת רכב חשמלי ללא תקופת המתנה להתקנת עמדה לאור העיכובים שיכולים להגרם לעיל.
יחד עם זאת, אלמנט חשוב ונוסף הוא שריון/הזמנה של גודל חיבור חשמל, ולחברת החשמל או ספק החשמל המקומי, במידה וקיים משאב חשמל מצומצם בבניין, חלוקת משאב החשמל לפי אזורים היא מוגבלת וכל הקודם זוכה.

כפי שציינו במאמרנו התקשרות עם ספק טעינה באתרנו זה, אכן לא חייב את הסכמת כל הדיירים להתקשרות עם ספק טעינה.
על פי תקנון "אגודת תרבות הדיור", נדרשת הסכמה של רוב מבעלי הדירות לכל שינוי בשטח הציבורי של המבנה. אישור בעלי הדירות חייב להיות כפוף למסמך פרוטוקול אסיפת הדיירים, ולכלול את חתימתם של בעלי הדירות (נדגיש כאן כי מדובר בבעלים, ולא בדיירים ששוכרים דירה).
יחד עם האמור לעיל, אין חובת הסכמה לכל הדיירים, כי אם לרוב, על פי הגדרתו הנוכחית 67% מבעלי הדירות.

אכן, מציאות שכזאת מתקיימת ברוב הבניינים בארץ, שכן לא כולם מודעים לצורך בפתרון מלא ומקיף לטעינת רכבים עבור צרכני הבית, עם זאת אפשר להקים עדת טעינה לדייר בבית משותף בחנייה האישית בחניון הרכבים.
על מנת להקים עמדת טעינה ותשתית עבורה, על הדברים הבאים להתקיים:
– ביצוע סקר חשמלי, לאפיון חיבור עמדת הטעינה, אם ללוח הציבורי של הבניין
או ללוח החשמל של הבית.
– אישור נציגות, להתקנת עמדת טעינה בשטח החנייה הפרטי (הנציגות אינה מוסמכת לפסול, כי אם לאשר את מסלול הכבילה שעוברת בשטח הציבורי).
צאו להטעין 😊

זמן טעינה של סוללת רכב חשמלית, מושפע ממספר גורמים:
הספק החשמל הזמין, ככל שהספק החשמל גדול יותר, כך זמן הטעינה יהיה קצר יותר
הספק החשמל של עמדת הטעינה, עמדת טעינה מאופיינת בהספק חשמלי, כלומר מקסימום החשמל שיכולה לתת לזמן טעינה מוגדר, עמדות הטעינה הנפוצות לטעינה בבתים משותפים הינן 11kw או 22kw והן מותאמות ליכולות הרכבים למשוך אנרגיה לפי הזמן המוגדר.
הספק סוללת הרכב, סוללה ממוצעת לרכב חשמלי, נאמדת בהספק של כ 70kw ככל שהספק הסוללה גדול יותר, זמן הטעינה ל 100% יהיה ארוך יותר.
% הסוללה הטעונה ברכב, ככל שסוללת הרכב טעונה יותר, זמן הטעינה יהיה קצר יותר.
קצב טעינה מקסימלי של הרכב לפי תנאי היצרן, לכל רכב חשמלי, קיימת מגבלת קצב טעינה שמושפעת מהרכיבים האלקטרוניים והחשמליים ברכב, קצב הטעינה הנפוץ ברכבים חשמליים בעולם וישראל כיום, הינו 11kw לשעה, עם זאת קיימים רכבים עם קצב טעינה של 22kw לשעה, משמע זמן הטעינה יהיה קצר יותר מ11kw.
באם ניקח כדוגמא
יוסי דייר בבית משותף, בחזקתו עמדת טעינה תוצרת ABB מבית SYNC
הספק עמדת הטעינה הינו 11kw לשעה, רכבו של יוסי הוא BYD, ידוע כי קצב הטעינה של רכב זה הוא 11kw לשעה, הספק הסוללה הינו כ 70kw, הספק החשמל הזמין מלוח החשמל עבור יוסי הוא ללא הגבלה
זמן הטעינה של רכבו יוסי מ 0% ל 100% ייקח 6.36 שעות.

פרויקטים נבחרים

מעוניינים בפגישת ייעוץ ללא עלות עם אחד המומחים שלנו?