טעינה בבתים משותפים
או יותר נכון, כמה פתרונות
אנו מתאימים את הפתרונות לבניינים משותפים בהתאם לפרמטריים הייחודים של כל בניין מגורים:
ותק, סטנדרט בנייה, סביבה, מקורות חשמל, מספר הדיירים, דרישות ייחודיות ועוד.
עמדות טעינה
לרכבים חשמליים
עמדות חכמות מבית המותג האירופאי ABB, מבוססות פרוטוקול OCPP [open charge point protocol – פרוטוקול לעמדות טעינה פתוחות וחכמות בעלות יכולת תקשורת וסנכרון עם מערכת ניהול עומסי אנרגיית החשמל הציבורי בבנייני מגורים.
מערכת SYNC
לניהול חשמל
הנחת תשתיות לעמדות טעינת
רכבים חשמליים בחניון קרקע
תכנון ועבודות ביצוע לחריצת קרקע החניון מכל סוג והטמעת כבלי חשמל – מלוח החשמל הציבורי ועד להסתעפות אל כלל החניות.
תשתית זו תשרת את הרכבים החשמליים הקיימים בבניין המגורים, ותעמוד לרשות כל דייר שירכוש בהמשך רכב חשמלי.
הנחת תשתיות לעמדות טעינת
רכבים חשמליים בחניון תת-קרקע
לחניונים תת-קרקעיים ותיקים אין במרבית המקרים תשתית מיועדת לעמדות טעינת רכבים חשמליים. חברת sync מסבה את החניונים לצרכים הנדרשים, באמצעות תכנון והנחת תשתית בתעלות, והרצת הכבלים בתוכן. זהו פתרון מקצועי ודקורטיבי, המספק אנרגיה ממקור החשמל המרכזי של הבניין לעמדות הטעינה.
תקשורת לחניונים תת-קרקעיים
פתרונות טעינה מתקדמים במערכת חנייה אוטומטית
בניית תשתית תעלות וחיבור כבילה בצורה מוגנת ומוסווית למערכת חנייה אוטומטית בחניוני תת קרקע, הפתרון מאפשר טעינת הרכבים ללא צורך בגישה פיזית אל הרכב.
פתרון תהליכי – הרחבת מקור אנרגיית החשמל בבניין
במקביל לתכנון ולהתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, והתקנת מערכת SYNC לניהול עומסי האנרגיה, בוחנים הצוותים ההנדסיים בחברה את מפת האנרגיה בבניין המגורים, כיום ובמבט קדימה.
במידת הצורך, יסייע צוות ייעודי בחברה בהנעת תהליך הרחבת מקורות האנרגיה לבניין המגורים. זאת, באמצעות פניה להרחבת מקור החשמל מחברת החשמל או ספקיות חשמל אחרות, הקמת פאנלים סולאריים על גג הבניין או מערכת אגירת חשמל.
אז איך זה עובד בפועל?
01
בניית מפת אנרגיה
המהנדסים שלנו אוספים את כל המידע הרלוונטי – מספר הרכבים החשמליים בבניין, מקורות האנרגיה, תוכניות עתידיות ועוד. בהסתמך על נתונים אלה נבנית מפת צריכת אנרגיה שתתאים לעומסים הצפויים.
02
תוכנית הקמת התשתית
03
קבלת הסכמה מרוב בעלי הדירות
נציגי SYNC מנגישים את המידע לכלל הדיירים בצורה מקצועית וברורה, ומציגים את היתרונות הרבים של המערכת, מה שמבטיח סיכויי הצלחה גבוהים בקבלת הסכמה גורפת.
04
הקמת תשתית הטעינה
שירות חוצה גבולות
המוצרים שלנו
AC Wallbox
כבל טעינה
מובנה באורך 5 מ׳ עם תקע Type 2.
חיבוריות
Wifi, Bluetooth, Lan
E-332151-050B
כבל טעינה
מובנה באורך 5 מ׳ עם תקע Type 2.
Single / Double
חומר
אלומיניום
גוון
אפור מטאלי
אפשרויות
עמדה בודדת, שתי עמדות גב אל גב
מורידים את האפליקציה שלנו ונהנים משליטה מלאה
שאלות ותשובות
האם הבניין שבו אני מתגורר, חייב להגדיל את חיבור החשמל הציבורי שלו, על מנת להטעין רכבים חשמליים של דיירים?
כפי שציינו במאמרנו מקורות ייצור אנרגיה ובמערכת ניהול אנרגיה באתר זה, אזי התשובה היא לא, לפחות לא בשלבים המוקדמים של הקמת מערכת טעינה חשמלית, מעודד? גם אנחנו חושבים.
לא חייבים להגדיל את חיבור החשמל על מנת לספק חשמל לרכבים חשמליים במקרים בהם מקור האנרגיה של הבניין הוא דל, לחלופין קיימים משאבים אנרגטיים רבים שצורכים חשמל (שער חשמלי, בריכת שחייה וכדו) ניתן לשלב מספר פתרונות:
– מקורות ייצור אנרגיה נוספים מערכת סולארית, המפיקה חשמל באמצעות קולטני שמש, סוללה לאגירת חשמל, הנטענת מתשתית החשמל במצבי רגיעה ופורקת את החשמל במצבי עומס.
– מערכת ניהול האנרגיה מבית SYNC, מנתבת את מקורות האנרגיה של עמדות הטעינה על פי צריכת החשמל בזמני עומס ורגיעה באמצעות המערכת מסייעת לוועדי הבניין ולדיירים לצרוך חשמל באופן אופטימלי, עם מינימום תקלות והכי חשוב חוסכת עשרות אלפי שקלים, בהגדלת חיבור החשמל לטובת טעינת רכבים.
מדוע אנו כוועד בניין, צריכים להתקשר עם ספק טעינה כחברת SYNC כבר בעת הזאת? בעוד שאין לנו עומס על החשמל בבניין כתוצאה מרכבים חשמליים?
הקמת מערכת טעינה ותשתית טעינה, כרוכה בהפעלת משאבים רבים מצד ספקי הטעינה ובהקצאת זמן וקשב לניהול התהליך על ידי נציגי הוועד, לשם בחירת ספק הטעינה המתאים
כיום תהליך התקשרות מקיף, יכל להגיע עד 6 חודשים מיום התחלתו הכולל סקר חשמלי, דיון על הצת המחיר, הסכם משפטי ועוד וכן תשומות שספק הטעינה מחויב להשקיע טרם כניסה לביצוע, לכן חשוב להתארגן ולתכנן בהתאם, לאור מציאות חדירת הרכב החשמלי שהכפילה עצמה בשנה האחרונה. בנוסף, מגוון סיבות נוספות כגון: תכנון וארגון יסודי מצד וועד הבית, למנוע מצב שכל דייר מתחבר שלא לפי הנהלים שהגדירה הנציגות, לצד נוחות והצורך ברכישת רכב חשמלי ללא תקופת המתנה להתקנת עמדה לאור העיכובים שיכולים להגרם לעיל.
יחד עם זאת, אלמנט חשוב ונוסף הוא שריון/הזמנה של גודל חיבור חשמל, ולחברת החשמל או ספק החשמל המקומי, במידה וקיים משאב חשמל מצומצם בבניין, חלוקת משאב החשמל לפי אזורים היא מוגבלת וכל הקודם זוכה.
האם ניתן להתקשר עם ספק טעינה, ללא הסכמת כל הדיירים?
כפי שציינו במאמרנו התקשרות עם ספק טעינה באתרנו זה, אכן לא חייב את הסכמת כל הדיירים להתקשרות עם ספק טעינה.
על פי תקנון "אגודת תרבות הדיור", נדרשת הסכמה של רוב מבעלי הדירות לכל שינוי בשטח הציבורי של המבנה. אישור בעלי הדירות חייב להיות כפוף למסמך פרוטוקול אסיפת הדיירים, ולכלול את חתימתם של בעלי הדירות (נדגיש כאן כי מדובר בבעלים, ולא בדיירים ששוכרים דירה).
יחד עם האמור לעיל, אין חובת הסכמה לכל הדיירים, כי אם לרוב, על פי הגדרתו הנוכחית 67% מבעלי הדירות.
במידה והבניין שלי, לא התקשר עם ספק טעינה כחברת SYNC, האם אני כדייר פרטי יכל להתקין עמדת טעינה בבית משותף?
אכן, מציאות שכזאת מתקיימת ברוב הבניינים בארץ, שכן לא כולם מודעים לצורך בפתרון מלא ומקיף לטעינת רכבים עבור צרכני הבית, עם זאת אפשר להקים עדת טעינה לדייר בבית משותף בחנייה האישית בחניון הרכבים.
על מנת להקים עמדת טעינה ותשתית עבורה, על הדברים הבאים להתקיים:
– ביצוע סקר חשמלי, לאפיון חיבור עמדת הטעינה, אם ללוח הציבורי של הבניין
או ללוח החשמל של הבית.
– אישור נציגות, להתקנת עמדת טעינה בשטח החנייה הפרטי (הנציגות אינה מוסמכת לפסול, כי אם לאשר את מסלול הכבילה שעוברת בשטח הציבורי).
צאו להטעין 😊
תוך כמה זמן הרכב החשמלי שלי יהיו טעון במלואו, בטעינה בבית משותף?
זמן טעינה של סוללת רכב חשמלית, מושפע ממספר גורמים:
– הספק החשמל הזמין, ככל שהספק החשמל גדול יותר, כך זמן הטעינה יהיה קצר יותר
– הספק החשמל של עמדת הטעינה, עמדת טעינה מאופיינת בהספק חשמלי, כלומר מקסימום החשמל שיכולה לתת לזמן טעינה מוגדר, עמדות הטעינה הנפוצות לטעינה בבתים משותפים הינן 11kw או 22kw והן מותאמות ליכולות הרכבים למשוך אנרגיה לפי הזמן המוגדר.
– הספק סוללת הרכב, סוללה ממוצעת לרכב חשמלי, נאמדת בהספק של כ 70kw ככל שהספק הסוללה גדול יותר, זמן הטעינה ל 100% יהיה ארוך יותר.
– % הסוללה הטעונה ברכב, ככל שסוללת הרכב טעונה יותר, זמן הטעינה יהיה קצר יותר.
– קצב טעינה מקסימלי של הרכב לפי תנאי היצרן, לכל רכב חשמלי, קיימת מגבלת קצב טעינה שמושפעת מהרכיבים האלקטרוניים והחשמליים ברכב, קצב הטעינה הנפוץ ברכבים חשמליים בעולם וישראל כיום, הינו 11kw לשעה, עם זאת קיימים רכבים עם קצב טעינה של 22kw לשעה, משמע זמן הטעינה יהיה קצר יותר מ11kw.
באם ניקח כדוגמא
יוסי דייר בבית משותף, בחזקתו עמדת טעינה תוצרת ABB מבית SYNC
הספק עמדת הטעינה הינו 11kw לשעה, רכבו של יוסי הוא BYD, ידוע כי קצב הטעינה של רכב זה הוא 11kw לשעה, הספק הסוללה הינו כ 70kw, הספק החשמל הזמין מלוח החשמל עבור יוסי הוא ללא הגבלה
זמן הטעינה של רכבו יוסי מ 0% ל 100% ייקח 6.36 שעות.
פרויקטים נבחרים
פרויקט פארק צמרות
מגדלי YOO תל אביב
שני מגדלי מגורים, בני 37 ו-41 קומות המכילים כ-300 דירות, 3 חניונים תת-קרקעיים וכ-500 חניות.
השדות 5-7, רמת השרון
שני בנייני מגורים בני כ-9 קומות, כ-34 דירות כל אחד, חניונים תת קרקעיים סביב גרעיני הבניינים וכ-130 חניות סה"כ
מגדלי משרדים ומגורים, גולף ת״א
בניין משרדים ומסחר, כולל חניון תת קרקעי של כמה מפלסים וכ-100 חניות
פארק
צמרות
מגדלי מגורים, בניין משותף
9000 מ"ר חניון
4 בניינים 18 קומות כל בניין
סה"כ 300 משפחות
קומה 0 קומה 1- וקומה 2-
(כל קומה 200 חניות)
עמדות טעינה תוצרת
ABB 22 קילו וואט
25 עמדות טעינה
פארק צמרות
מגדלי מגורים, בניין משותף
9000 מ"ר חניון
4 בניינים 18 קומות כל בניין סה"כ 300 משפחות
קומה 0 קומה 1- וקומה 2-(כל קומה 200 חניות)
עמדות טעינה תוצרת ABB 22 קילו וואט
25 עמדות טעינה
מגדלי YOO
תל אביב
מגדלי מגורים
בית משותף (פרטי)
2 מגדלי מגורים בני 37 ו-41 קומות
כ-300 דירות
מספר חניונים
3 חניונים תת קרקעיים
במפלסים 1-, 2-, ו-3-
כ-500
עמדת טעינה AC של ABB מסוג 22KW,
עם מסך וללא כבל מובנה
33 עמדות
מגדלי YOO תל אביב
מגדלי מגורים
בית משותף (פרטי)
2 מגדלי מגורים
בני 37 ו-41 קומות כ-300 דירות
3 חניונים תת קרקעיים במפלסים 1-, 2-, ו-3-
כ-500
עמדת טעינה AC של ABB מסוג 22KW, עם מסך וללא כבל מובנה
33 עמדות
השדות 5-7,
רמת השרון
מגדלי מגורים
בית משותף (פרטי)
שני בנייני מגורים בני כ-9 קומות כ-34 דירות כל אחד
חניון תת קרקעי סביב גרעיני הבניינים במפלס 1-
כ-130
עמדת טעינה AC של ABB מסוג 22KW, עם מסך וכבל מובנה
8 עמדות טעינה
השדות 5-7, רמת השרון
מגדלי מגורים
בית משותף (פרטי)
שני בנייני מגורים בני כ-9 קומות כ-34 דירות כל אחד
חניון תת קרקעי סביב גרעיני הבניינים במפלס 1-
כ-130
עמדת טעינה AC של ABB מסוג 22KW, עם מסך וכבל מובנה
8 עמדות טעינה
מגדל המשרדים גולף
תל אביב
ציבורי (לכלל המנויים)
Workplace (לעובדי החברה)
בניין משרדים ומסחר
קומת מסחר + 6 קומות משרדים
2 חניונים תת קרקעיים
במפלסים: 2- (ציבורי) ו- 3- (Workplace)
כ-100
עמדת טעינה AC של ABB מסוג 22KW, עם מסך וללא כבל מובנה עמדת
טעינה DC (מהירה) של ABB מסוג KW42, עם מסך וכבל מובנה
5 עמדות Workplace
ציבורי - 3 עמדות
מגדל המשרדים גולף תל אביב
ציבורי (לכלל המנויים)
Workplace (לעובדי החברה)
בניין משרדים ומסחר קומת מסחר + 6 קומות משרדים
2 חניונים תת קרקעיים במפלסים: 2- (ציבורי) ו- 3- (Workplace)
כ-100
עמדת טעינה AC של ABB מסוג 22KW, עם מסך וללא כבל מובנה
5 עמדות Workplace
ציבורי - 3 עמדות